به دنبال راهی نو …

نوشته شده در ۲۹ آبان ۱۳۹۰ با موضوع Uncategorized @fa, فرهنگی

کنسرت همایون شجریان و گروه هم نوازان حصار به رهبری علی قمصری به شیوه ای متفاوت برگزار گردید. در این اجرا از گیتار فلامینکو و چند ساز کلاسیک دیگر استفاده شد که موفق بودن یا نبودن آن را باید بعدها از بازخورد جامعه دید.

همنوازان حصار گروهی جوان است که عمر کوتاهی دارد، این گروه اجراهای بسیاری را داشته اند که برخی با تغییر چند نفر از اعضای گروه بوده و با نام های دیگری حتی اجرا گردیده است. اما در مجموع شاکله گروه که تشکیل شده از چند نفر از اعضای آن بوده حفظ گردیده است. این گروه با همایون شجریان و چند خواننده دیگر همکاری داشتند و برخی آثارشان نیز از چشم منتقدین دور نمانده و مردم نیز واکنش های مثبت و منفی به آن داشتند.

علی قمصری که به عنوان رهبر این گروه می باشد جوانی جویای نام است که کارهای بسیاری را منتشر کرده و برخی از آن ها نیز بر سر زبان ها افتاده است. اولین اثر وی نقش خیال که با آواز همایون شجریان به بازار آمد توانست به خوبی نگاه منتقدین را به خود جلب کند هر چند برخی از شلوغ بودن این اثر نام بردند اما وی توانسته بود به خوبی ریتم که از نقاط ضعف موسیقی ایرانی است را به این اثر وارد کند. قمصری هر چند شیوه تارنوازی اش بسار شبیه به حسین علیزاده می باشد اما هیچگاه شاگرد مستقیم علیزاده نبوده است.

از نقاط ضعف این اجرا دکور و لباس گروه بود، لباسی که بسیار شبیه به لباس های نارنجی قدیمی کارمندان شهرداری تهران در گذشته می بود و دکوری که تقریبا وجود نداشت.

ادامه عکس ها در دوربین نت.

م : بیا بیا که مرا با تو ماجرایی هست …………

یک نظر در مورد“به دنبال راهی نو …

  1. سلام
    من این کنسرت رو توفیق نداشتم که از نزدیک ببینم ولی تعریفش رو زیاد شنیدم و اولین عکسهایی که اومد رو از سایت دانلود کردم بعد تونستم آنونس تبلیغاتی این کنسرت رو ببینم خیلی خوشم اومد نوآوری زیبایی بود
    دل می ستاند از من و جان می دهد به من
    آرام جان و کام جهان می دهد به من
    امیدوارم همایون در این راه موفق باشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *