مانور هوایی

نوشته شده در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ با موضوع Uncategorized @fa, کمک های اولیه

مانور امداد هوایی جمعیت هلال احمر امروز صبح در پارک چیتگر تهران برگزار گردید. بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی (اگر درست یادم باشه در سال ۷۶ ) جمعیت هلال احمر به عنوان تنها متصدی امداد و نجات در حوادث کشور برگزیده شده و این مهم به عنوان وظیفه این سازمان می باشد. برگزاری مانورها و کلاس های باز آموزی و مسابقات مهارت امدادی (چاف) در زمان های مختلف جهت آمادگی نیروهای امدادی از کارهایی است که سازمان امداد و نجات کشور برای آمادگی امدادگران در طی سال انجام می دهد.

پ.ن.۱: ادامه عکس ها +

پ.ن.۲: شاید از دید کسی که هیچ اطلاعی نداشته باشد با توجه به شلوغی مانور جذاب باشد ولی برای من به عنوان امدادگر تاسف آور بود، سخنان بیشتری دارم که بعدا در این ارتباط می گویم. مدت هاست تلاش دارم سلسله مباحث آموزشی در زمینه امداد و نجات در جامعه به صورت کاربردی آماده کنم که متاسفانه تا کنون مقدور نشده.

م : از عشق تو گفتیم و نمک گیر شدیم / تا ساحل چشمان تو جاری شدیم / گویند غروب جمعه خواهی آمد / آنقدر نیامدی که ما پیر شدیم …

یک نظر در مورد“مانور هوایی

  1. درود بر شما آقای چاشنی گیر. از نوشته اینطوری بر می اید که شما در صحنه بودید. اگر نکاتی را به عنوان ارزشیابی و موضوعات مهم مد نظر دارید محبت کنید به من اعلام کنید.
    به نمایندگی از مدیریت کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات در صحنه بودم و یک ارزشیابی از اقدامات تهیه نمودم و منتظر نظرات به خصوص موارد نقص و یا قوت و از همه مهمتر راهکارهای شماهستم. باز هم سر می زنم به اینجا

    1. جناب آقای نراقی، با سلام و احترام.
      متاسفانه مهمترین موضوعی رو که من دیدم عدم درست، اجرای عملیات نجات بود. عدم درست حمایت سر و گردن و یا عدم درست حمل مصدوم، قرار دادن در بسکت یا برانکادر. مانور خارج از بحث آمادگی شامل تمرین مباحث آموخته شده و حتی کلاس آموزشی برای حاضران و مشاهده کننده ها هست که متاسفانه بسیاری از موارد درست اجرا نشد و بعد نمایشی مد نظر قرار گرفت. قصد گستاخی ندارم ولی فکر می کنم بعضی از دوستان آموزش های استاد قروی رو نیاز به مشاهده مجدد دارن.
      البته خوشحالم که به نسبت گذشته این موضوعات جدی تر گرفته شده. به هر حال تلاش های خوبی توسط امدادگران و کادر محترم سازمان امداد در حال انجام هست که با قبل قابل مقایسه نیست، ولی نیاز به محک ها بهتری برای مقابله با حوادث داریم که شما بهتر از من قطعا می دونید.
      سپاس از توجه و محبت شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *