وسیله نقلیه شخصی را دوست دارم!

نوشته شده در ۴ مهر ۱۳۸۷ با موضوع خودمانی

دیروز صبح راه افتادم برم به یک محلی که اغلب با ماشین شخصی می رفتم. امروز برگشتن از اون مسیر رو زمان گرفتم. بر گشتنی که به دلایلی مسیرم یکم طولانی تر و پر ترافیک تر شد. حدود ۲۰ دقیقه شد.
اما دیروز من با مترو و اتوبوس نزدیک به ۲ ساعت معطل شدم! همه ما شنیدیم خودرو شخصی استفاده نکنیم، ترافیک ایجاد می کنه، آلودگی داره و … اما دو ساعت معطلی من نه به خاطر ترافیک نبود. از این ۲ ساعت حدود یک و نیم ساعت مربوط به معطلی به خاطر نبود وسیله نقلی عمومی در پایانه اتوبوس میرداماد و عدم وجود راهنمای مناسب برای سوار شدن به خط مناسب بود که در نتیجه باعث سوار شدن من به خطی اشتباه و پیاده روی نیم ساعته تا محل مورد نظر بود. خوب این مشکل متاسفانه فقط مربوط به این مکان و شخص من نیست.
بارها و بارها دیدیم که افراد در پایانه های اتوبوس رانی افراد مختلف و خود مارا جهت پیدا کردن مسیر مورد سوال قرار می دهند و مسلما من نه اولین نفری هستم که دچار راهنمایی غلط شدم و قطعا آخرین نفر هم نخواهم بود. نتیجه این مشکل که باعت معطلی بسیار در پایانه و نبود خط حتی در برخی اوقات به بیش از نیم ساعت می رسد، کم شدن عجیب تاکسی پس از سهمیه بندی شدن بنزین و به دنبال مسافر دربستی بودن، گرما یا سرمای هوا و بسیاری موارد دیگر که در این ایام روزه داری نیز به آن اضافه گردیده باعث می شود که مردم به خودرو های شخصی روی بیارن، دقیقا کاری که خود من امروز انجام دادم.
درست است که حل بسیاری از مشکلات شاید در یکی دو روز و یکی دو ماه و حتی سال مقدور نباشد اما مسائله ای که توجه من را جلب کرد نبود هیچ راهنمایی در پایانه اتوبوس رانی و سر باز زدن یا راهنمایی های بی فایده متصدیان و بلیط فروشان و حتی برخی رانندگان خطوط!
یادم می یاد چندی پیش طرحی توسط شهرداری اجرا شده بود و در برخی نقاط شهر کیوسک هایی راه اندازی شده بود با نام از من بپرس. جدیدا دقت نکردم که آیا این کیوسک ها هنوز مشغول به کار هستند یا نه ولی با خودم فکر می کردم آیا حضور این کیوسک ها نمی توانست در پایانه های مسافر بری مفیدتر از روبروی سینمای قدس در میدان ولیعصر باشد؟
و آیا راه اندازی چنین مکان هایی یا موظف کردن برخی از افراد در پایانه ها برای راهنمایی افرادی که برای انتخاب مسیر دچار مشکل شدند در چنین مکان هایی چقدر برای شهرداری یا هر ارگان دیگری که مرتبط باشد هزینه بر می دارد؟ و اینکه چقدر می تواند این کار از استرس و فشار روحی برای مردم به خصوص افرادی که به منطقه آشنایی کامل ندارد بکاهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *